kolmapäev, november 26, 2008

Welcome to (cheap) Estonia!


Läinud nädalavahetusel avastasin Dagens Nyheteris reklaami, millega kutsutakse rootslasi Eestit avastama. Reklaami vasakpoolse foto all seisab 'Gurmeeõhtusöök Tallinnas', parempoolse all 'Gurmeeõhtusöök Stockholmis'. Pool hinda, kogu maitseelamus! rõhutab reklaami põhitekst.

Iseenesest on mul ikka hea meel, kui Eesti ettevõtted ja valitsusasutused üritavad oma riiki reklaamida, aga natuke võiks ikka pingutada ka – ja tulla millegi loovamaga. See ei ole ühelegi rootslasele uudis, et Eesti on odavam kui Rootsi. Tell me something new! Pealegi pole Eesti enam sugugi nii odav, kui eestlastele meeldiks arvata. Kui hinnaga konkureerima hakata, siis ei saa Eesti näiteks Taimaa vastu (mullu külastas 360 000 rootslast Taimaad, mida on rohkem kui Eestit külastanuid).

Ma leia sellest reklaamist mingit vihjet sellele, et Eestil on huvitav ja maitseüllatusi pakkuv köök, mis võiks rootsi gurmaanides huvi äratada. Kui mitte ainult toidule keskenduda, võiks ära kasutada hiljutist Euroopa Liidu uuringut, mille järgi eestlased vaatavad EL-i liikmete seas kõige lootusrikkamalt tulevikku. Stagneerunud rootslastele võiks annus optimismi hästi mõjuda...

Welcome to optimistic Estonia!