esmaspäev, november 03, 2008

Druttenit mäletate?


Enamik mu rootslastest eakaaslasi on kasvanud üles teadmata suurt midagi Ida-Euroopast. Geograafiaõpikutes oli ida kohal suur hall laik, millele kirjutatud Sovjetunionen. Ega nad sellest hallist laigust eriti muud ei teadnud, kui et seal elavad kommunistid ja muud venelased. Rootslaste pilk oli suunatud läände - ning lapsedki kasvasid üles vaadates "Tom & Jerryt", samal ajal kui mina ja mu eakaaslased mäletavad suurepäraselt multikaid "Must ja valge koer" ning "Siil udus".

Ülalöeldut arvesse võttes oli suur mu üllatus, kui üks mu siinne sõber ümises "Potsataja ja Gena" tunnusmuusikat. Ma ei saanud jätta küsimata, mis moel ta seda pala teab. Ja siis selguski, et Rootsis näidati ka seda nõukogude multikat päris aktiivselt. Ainult et Tsheburashka olid nad nimetanud ümber Drutteniks. Ja Genat hääldatakse siin ka Jena. Vat siis mille poolest eestlaste ja rootslaste lapsepõlv võib sarnaneda.