laupäev, september 27, 2008

Doktoripromotsioon

Ma ei kasuta Svenssonbladetit kuigi sageli isiklike uudiste edastamiseks, aga täna saab olema erandit kinnitav reegel. Eilse õhtuga võin nimelt viis aastat tagasi alanud doktorantuurile lõplikult joone alla tõmmata, sest Stockholmi raekojas promoveeriti uusi doktoreid, sealhulgas siis ka mind.

Uutele doktoritele pandi pähe loorberipärg või doktorikaabu (viimast vaid juuradoktoritele) ning anti kätte nende ladinakeelsed diplomid. Lisaks umbes 200 Stockholmi Ülikooli juures doktoritöö kaitsnule promoveeriti ka mõned audoktorid ning juubelidoktorid. Audoktoriks sai muuhulgas ABBA põhiline laulukirjutaja Benny Andersson, kelle loodud muusikat sel õhtul rohkem kui ükskord esitati. Juubelidoktori tiitli said need, kes kaitsnud doktori pool sajandit tagasi. Tseremooniale järgnes bankett ning tants varaste hommikutundideni. Pilte võib alates oktoobri keskpaigast vaadata siit.


Minu jaoks oli ekstrameeldiv see, et kui ma siin viis aastat tagasi alustasin, korraldas Stockholmi linn raekojas vastuvõtu välismaistele teadlastele ning doktorandidele. Mitu mu lähimat sõpra, kes minuga samal ajal Stockholmis doktorikraadi poole püüdlema asusid, osalesid nii tollel vastuvõtul viis aastat tagasi kui ka eilsel promotsioonil. Ring on täis.


Mis saab edasi? Ma ise olen juba ligi kuu aega pendeldanud Stockholmi ja Uppsala vahet, sest olen seal post-docina ametis. Projekt kuulub minu vana armastuse - logistika - valda ning on päris huvitav. Nii et esialgu jään sinna ilmselt püsima, ehkki hinge kribib rahutus ja soov (vähemalt vahepeal) midagi väljaspool akadeemilist maailma teha. Eks näis, mis tulevik toob. I'll keep you posted! :-)

4 Comments:

At 5:53 PM, Anonymous Anonüümne said...

väga super uudis, ja kena pilt. parimad soovid Hiinamaalt! sellega on nüüd suur asi tehtud.

ega muud kui ikka edasi, sest ka 3D on karjääris võimalik, mitte üksnes üles või alla. loen ja imestan, kui soliidselt ja rahulikult osatakse mõnel pool maailmas teadust teha ning seda vääristada. paneb kadestama ;)

minule anti just toakaaslane, mille peale pidin kiirelt ühikast välja kolima. teisiti pole võimalik keskenduda.

kutse esinema rahvusvahelisel konverentsil Hong Kongi pani instituudist reisitoetust küsima, mille peale sain just vastuse, et PhD tudengitele küll selleks otstarbeks raha ei ole. pole kunagi olnudki.

rääkimata sellest, et mu praegusel semestril on kõik kohustuslikud ained hiina keeles. kuidas neis aineis comp. exams kevadel teha, jääbki mõistatuseks. tere tulemast all-English programmi!

 
At 9:25 AM, Blogger TwD said...

Soojad tervitused värskelt pärjatud doktorile!
Olen Sinu bloogi lugeja päris algusest peale ja soovitanud ka minu Eestis elavale perele, et nad möistaks, kuidas käib elu Rootsis :). Väga tabavalt antud need Rootsi elu kyljed, mis mindki alguses yllatasid, hea käsiraamat igale algajale.
Jään ootama uusi sissekandeid Uppsalast. Olen ise elanud Stockholmis mitmes linnaosas, nyyd kyll pisut eemal, Österåkeri kommuunis. Ka suur Rootsi on läbi söidetud mitme kandi pealt, aga kummalisel kombel Uppsalasse pole jöudnud. Eks "syydi" on need kiirteed, mis linnadest mööda lähevad ja enda laiskus ja planeerimatus muidugi.

 
At 4:12 PM, Blogger unenäovabrik said...

Õnnesoovid doktoreerumise puhul ka Dalarnast1:) Olen samamoodi Sinu blogi suur fänn ja loodan ka edaspidi huvitavaid sissekandeid Rootsi ja rootslaste kohta lugeda...

 
At 5:21 PM, Blogger Totukuul said...

No ja pidi ikka tõepoolest hea õhtu olema, vaatan et olete end seal kõik veidi uduseks joonud ;)

Nägudeni Rootsis!

 

Postita kommentaar

<< Home