neljapäev, oktoober 16, 2008

It's showbiz, darling!

Ilmselt poleks maailmas riiki, mille telekanalites ei jookseks reality showsid, kus inimesed tänavalt võistlevad plaadilepingu, modellikarjääri või lihtsalt suure summa raha pärast. Kellestki saab automaatselt staar ning ülejäänud peavad leppima kaotusega. Kogemus näitab paraku, et enamik selliste teleshoude võitjatest vajub küll üsna kiiresti unustusevarju, kuid see pisiasi ei paista vähendavat saadete populaarsust.

Showbiz on murdnud end teleekraanilt ka tööturule. Näiteks hiljuti Stockholmis avatud Clarioni hotell kasutas uute töötajate leidmisel Iidoli (tuntud ka Eesti otsib superstaari nime all) mudelit, kus kandidaatidel paluti ennast zhürii ees kahe minuti jooksul tutvustada. 500 tööotsijat sai võimaluse enesest esmamulje jätta. Veegi populaarsemaks - ning superstaarilikumaks - osutus tehnoloogiakonsultantide ÅF personalikonkurss. Nimelt seadis firma üles lehekülje www.welcometothewall.com ning kutsus arvutihuvilisi end leheküljele sisse häkkima. Kokku proovis kätt 12 000 inimest, 1 400 said ülesandega hakkama ning 5 tükki võeti ka tööle. Mõnega neist on siinses pressis isegi intervjuud ilmunud - ju siis on tegemist tõelist superstaaridega.