teisipäev, november 18, 2008

Jäätis koju kätte

Kui ma mõne aasta eest Rootsi tulin, oli üks kõige mõistatuslikumaid tähelepanekuid aeg-ajalt õhtuti tuppa kostev meloodia, mida võib kuulata siit. Esimestel kordadel ei pööranud ma sellele helile erilist tähelepanu, aga kuna ta süstemaatiliselt kordus, siis ärkas mus uudishimu. Pean teatava piinlikkusega tunnistama, et kuivõrd too meloodia kõlas tavaliselt just neljapäeva õhtuti, kahtlustasin mõnda aega, et äkki on tegemist mingi kohaliku spordivõistkonna tunnusmeloodiaga. Elasin toona nimelt ühe staadioni lähedal ning eeldasin, et ju siis peetakse seal just neljapäeviti võistlusi.

Suur oli mu üllatus, kui kord kuulsin seda tuttavaks muutunud heli kodust eemal - ning nägin siis ka selle tegijat. Tegemist oli nimelt väikese veoautoga, mis sõidab õhtuti mööda linna ja mille juht müüb jäätist (vt foto - autoriõigus GT/Scanpix). Meloodia abil antakse piirkonna elanikele teada, et nüüd on auto jõudmas nende maja juurde. Ettevõte, mis seda teenust pakub, sai alguse 40 aastat tagasi ning on nüüdseks laienenud kõikidesse Põhjamaadesse. Ma ise ei ole küll kunagi seda jäätist ostnud. Ja tõttu öeldaa on mul majandusinimesena suhteliselt raske uskuda, et selline teenus võiks kasumlik olla. Aga ju siis on, kui autod aina mööda elurajoone vuravad ning jätkuvalt seda meloodiat tuututavad...

2 Comments:

At 2:33 AM, Blogger enetimm said...

Torontos on päris tavaline pilt, et elumajade vahel taolised autod ringi sõidavad. Kuigi heli on pisut teine. Tihtipeale näen, kuidas kõige targemad end strateegiliselt õigesse kohta seavad, nimelt koolide juurde selleks ajaks, kui koolipäev lõpule jõuab (ja kool käib siin suure kuumaga juuni lõpuni). Mina olen lastele sealt kord jäätist ostnud - maitses täpselt nagu jäätis :).

 
At 7:15 PM, Blogger TwD said...

See meloodia on mulle vist igaveseks mällu sööbinud. Minu jaoks on see seotud esimese elukohaga Stockholmis, milleks oli Vällingby - natuke nukker algusaastate elu-olu, yyrikorteris elamise aeg.
Ostnud autojäätist olen ainult korra, kuna nad myyvad suuremaid koguseid, aga mina olen väike jäätisetarbija ja valiv gurmaan, neid sorte neil pole.

 

Postita kommentaar

<< Home