reede, veebruar 29, 2008

Numbritest

Rootslastel on numbritega eriline suhe. Näiteks on nad otsustanud nädalad ära nummerdada: nädal 1 on aasta esimene ja nii edasi kuni nädal 52-ni. Kuuldavasti tuleb nädalate nummerdamist ametlikes ringkondades ette ka teistes riikides, aga et kaks eraisikut oma kõige argipäevasemas vestluses mainiks, et nädalal 37 sõidame perega puhkusele, pole ma küll üheski teises riigis kohanud. Kas poleks suupärasem öelda septembri teisel nädalal? Teine number, milleta Rootsis hakkama ei saa, on isikukood (ehk personnummer). Erinevalt näiteks Inglismaast või Belgiast ei saa Rootsis isikukoodita isegi pangakontot avada, rääkimata muudest keerulisematest ettevõtmistest.

Samal ajal on rootslased osa asju nummerdamata jätnud, näiteks korterid. Selle asemel kirjutavad nad korruse numbri ja selle järele tr (mis tuleb sõnast trappa ja tähendab treppi). Sealjuures loetakse Eesti mõistes esimene korrus bv-ks (bottenvåning ehk otsetõlkes alumine korrus). Nii et minu elamise 1 tr vastab eestlaste arusaamises teisele korrusele. Korterite nummerdamata jätmise tulemuseks on see, et külalisi võivad oodata raskused majja pääsemisel. Näiteks minu praeguses elukohas tuleks välisukse kõrval olevatel nuppudel toksida sisse kodune telefoninumber. Tekib ainult küsimus, mis saab siis, kui korteriomanikul polegi tavatelefoni...

1 Comments:

At 5:34 PM, Blogger TwD said...

Jah, oleks ma sellest siis kohe aru saanud, kui ma Rootsi elama tulin ja aastas neli korda kolisime :)

 

Postita kommentaar

<< Home